Hírek

Most nem új házakat, hanem új tudást kell építenünk – Interjú Prosits Attilával, az MBSZ új elnökével
A kereskedelmi ingatlanpiac izgalmas, sokrétű, mégis sokak számára kevéssé ismert világ. Ezen szeretne változtatni az MBSZ frissen megválasztott elnöke, Prosits Attila, aki a Gránit Pólus

A kapcsolatok és a szakértelem adják a gerincét ennek a szakmának – Interjú Gyalay-Korpos Gyulával, az MBSZ leköszönő elnökével
Tizenöt éven át vezette a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségét, ezalatt pedig nemcsak az iparág, hanem maga a szövetség is új szintre lépett. Gyalay-Korpos Gyula neve egyet

Díjazták a legjobb bevásárlóközponti projekteket is az Év Boltja 2025 pályázaton
Idén is megrendezésre került az Év Boltja pályázat, amely már nemcsak a kiskereskedelmi egységeket, hanem a bevásárlóközponti projekteket is elismeri. A szakmai zsűriben – többek

Tisztújítás az MBSZ élén – az elnöki pozíció mellett az elnökségi és a felügyelőbizottsági tagok köre is változott
Ahogy arról az előzőekben beszámoltunk, szövetségünk életében fontos mérföldkőhöz érkeztünk: 15 év után új elnök megválasztására került sor. A tagság bizalmából Attila Prosits veszi át

Tisztújítás az MBSZ élén – Új korszak kezdődik a bevásárlóközpontok szövetségében
Tisztújítással zárult le a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének (MBSZ) múlt heti közgyűlése: a szervezet élére új elnök került. A leköszönő Gyalay-Korpos Gyula 15 éven keresztül vezette

Black Mirror a bevásárlóközpontokban – mit hozhat még a mesterséges intelligencia?
A bevásárlóközpontok hosszú ideig elsősorban ingatlanfejlesztési és bérbeadási konstrukcióként működtek, de az elmúlt években látványos fordulat indult el: a központok egyre inkább komplex élmény- és

Fontos a tudásmegosztás – az Allee-nál jártunk
Szövetségünk számára kiemelten fontos a tudásmegosztás – nemcsak a szakmai közösség irányába, hanem a tagságon belül is. Hiszünk abban, hogy a legjobb gyakorlatok, innovatív fejlesztések

Az Óbudai Egyetemen mutattuk be a bevásárlóközponti iparág működését
Március 17-én az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karán tarott előadást szövetségünk főtitkára, Balatoni Judit. A közel 70 hallgatónak szóló programon való részvételre a Marketing,

Mennyit költ a magyar avagy hogyan alakul a vásárlóerő országosan és európai viszonylatban?
A vásárlóerő az adólevonások utáni, egy főre jutó, elméletileg elkölthető jövedelmet jelenti, melybe az összes állami juttatás is beletartozik. Ezt a jövedelmet a lakosság fordíthatja

Digitális és AI-alapú innovációk a bevásárlóközpontokban: Az élményalapú jövő
A bevásárlóközpontok világszerte gyors átalakuláson mennek keresztül, hiszen az online kereskedelem növekvő versenye arra készteti a szereplőket, hogy új technológiákat vezessenek be. A mesterséges intelligencia

Így vásárolnak az európai fogyasztók
Továbbra is óvatosan költenek az európai fogyasztók a nem élelmiszer jellegű termékekre – derül ki a McKinsey 2024 év végén közzétett kiskereskedelmi kutatásából, melyben hat

Bemutatkozik az ESG munkacsoport
Napjaink elsőszámú fókusztémája az ESG. Hol tartanak ebben a bevásárlóközpontok? Miben tud segítséget nyújtani az MBSZ és a nemrég megalakult ESG munkacsoport? Erről beszélgettünk Prosits

Megjelent az MBSZ Évkönyv 2024
Megjelent a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének legfrissebb éves kiadványa, melynek kapcsán Balatoni Judittal, a szövetség főtitkárával beszélgettünk. Milyen céllal készítitek az éves riportot? A Magyar Bevásárlóközpontok

Bemutatkozik a marketing munkacsoport
Szövetségünk a hatékony információáramlás és tudásmegosztás megvalósítása érdekében szakterületenként munkacsoportokat működtet. Most induló cikksorozatunkban ezeket a csoportokat szeretnénk bemutatni nektek vezetőiken keresztül. Elsőként Fonay Gergővel,

Cél a környezetbarát, hatékony és stresszmentes közlekedés
Nem elég, hogy hétfő reggel van, véget ért az iskolai őszi szünet is, ismét tömegek indulnak útnak reggel, ami a közlekedésen is érezhető. Hosszú sorokban

Magyarországon költünk a legtöbbet a kiskereskedelemben – Itt a GfK tanulmánya az európai kiskereskedelemről 2023-ban és 2024-ben
Az Európai Unióban lassan visszatér a járvány előtti szintre a lakossági fogyasztás kiskereskedelembe kerülő, és nem megtakarításokra, szolgáltatásokra vagy szabadidős célokra fordított aránya. A Covidot

Hatalmas tempóban zöldítenek a legnagyobbak
A legnagyobb hazai bevásárlóközpontok példamutató lépéseket tesznek környezeti lábnyomuk csökkentése és az ehhez kapcsolódó edukáció érdekében. A Westend eddig is élen járt a működéséből adódó

Az Európai Kereskedelem Napja Budapesten – ünneplés és szakmai párbeszéd a szektor kihívásairól és lehetőségeiről
Huszadik, jubileumi alkalommal került megrendezésre az Európai Kereskedelem Napja a Westendben található Crowne Plaza Hotelben, melynek szövetségünk is szakmai támogatója volt. A szervező VOSZ a hazai kereskedelmi ágazat