Mi számít menőnek az Alfa és a Z generáció szerint?

Egy márka – ami lehet egy termék, egy szolgáltatás, de akár egy bevásárlóközpont is – akkor tudja villantani a „cool faktort”, ha folyamatosan kísérletezik, kockázatot vállal, és gyorsan reagál a megcélzott korosztályok kulturális sajátosságaira. Bár az YPulse 1500 fiatal körében végzett kutatása szerint az Alfa és a Z generáció tagjai némileg eltérő prioritásokat állítanak fel a menőség szempontjából, egy dolog biztos: ahhoz, hogy egy márka kitűnjön a tömegből, figyelnie kell a fiatalok érdeklődési körére és követnie kell a trendeket. Ráadásul nem csak az iparági irányzatokkal kell lépést tartaniuk, hanem azokkal is, amelyeket maguk a fiatalok hoznak létre, és jelen kell lenniük azokon a közösségi platformokon, ahol ezeket megosztják.

A TikTok az a hely, ahol a legtöbb trend elindul, és maga az alkalmazás is a legmenőbb márkák közé tartozik. A fiatalok itt töltik a legtöbb képernyőidőt, itt készítik és fogyasztják a napi szinten megjelenő trendi tartalmakat, és itt kapják azokat az impulzusokat a gyakran sokmilliós követőtáborral rendelkező influenszerektől, akik vásárlási döntéseiket is befolyásolják.

Az influenszerek hatékonyságát jól példázza többek között Balazskicks múlt szombati üzletnyitása a Westend bevásárlóközpontban, ahol többszáz fiatalból álló tömeg gyűlt össze, hogy elsőként léphessen be az egyik legnagyobb hazai sneaker véleményvezér új üzletébe.

Érdekes azonban azt is megjegyezni, hogy a kutatás alapján az egyediség és az aktuális igények lekövetése mellett a Z generáció számára az árazás a menőség egyik legfontosabb mércéje – vagyis a magasabb ár számukra egyenlő a jó minőséggel és tartalommal -, míg az Alfa generáció szempontrendszerében kiemelkedő helyen szerepel a sokszínűség és az inkluzivitás, vagyis az, hogy a trendiség magában foglalja azt a tényezőt is, hogy a márka bármiféle kirekesztés nélkül, minél szélesebb rétegeknek kínáljon megoldásokat.

 

Tetszett a cikk? Ossza meg másokkal is!
Facebook
LinkedIn
Skype
WhatsApp

További hírek