A legnagyobb hazai bevásárlóközpontok példamutató lépéseket tesznek környezeti lábnyomuk csökkentése és az ehhez kapcsolódó edukáció érdekében.
A Westend eddig is élen járt a működéséből adódó károsanyag-kibocsátás visszafogását célzó fejlesztésekben, mely első körben – hasonlóan a versenytársak törekvéseihez – főként a hűtő-fűtő berendezések modernizálását, a ledvilágításra való áttérést és az energiafelhasználás optimalizálását, valamint az ezt célzó bérlői együttműködést jelentette. Szeptembertől pedig egyedülálló módon áttértek a zöldenergia használatára. Ezzel energiafogyasztásuk mintegy 60%-át zöld forrásból fedezik, rácsatlakozva Magyarország legnagyobb termelésű naperőművére, mely csúcstechnológiás szoftveres vezérléssel ellátott, 12 meteorológiai állomással van felszerelve és hatékonyan használja a talajról visszaverődő fényt is. A napenergiára való átállással a bevásárlóközpont évente 5600 tonna CO2 kibocsátását kerüli el, ami több mint 3500 fő háztartásának éves kibocsátásával egyenértékű. További fenntarthatósági célkitűzéseiket cégcsoport szintű jelentés formájában is megfogalmazták.
Az Etele Plaza a látogatók tájékoztatására, bevonására is nagy figyelmet fordít. Októberre fenntarthatósági hónapot hirdettek, mely során az üzemeltetésben megvalósuló törekvések mellett vásárlóikat is a környezetbarát megoldások használatára ösztönzik. Az érdeklődők többek között újrahasznosító workshopokon vehetnek részt, de kipróbálhatják azt is, hogyan tudnak saját erejüket bevetve áramtermelő bicikliket hajtani.