Napjainkban a bevásárlóközpontok nem csak kereskedelmi, de közösségi, kulturális központként is működnek, és egyre gyakrabban aktív szerepet vállalnak a képzőművészet támogatásában.
Jól példázza ezt az Aréna Mall aktuális kampánya, melynek keretében egy óriási, 100 négyzetméteres alkotás kap helyet a plázában, Tripsánszki Dávid street art művész keze nyomán.
A kezdeményezés nem egyedülálló, hiszen a magyarországi, különösen a budapesti bevásárlóközpontok rendszeresen teszik le voksukat a művészek támogatása mellett, és teszik elérhetővé a kultúra különböző elemeit látogatóik számára.
Az Allee-ban már szinte hagyománynak számít, hogy kiállításokkal, kulturális eseményekkel töltik meg közösségi tereiket: tavaly a „Közös nyelvünk a művészet” programsorozattal várták az érdeklődőket, míg idén év elején az Ezüstgerely Művészeti Pályázat képeiből nyílt náluk tárlat.
Az Etele Plaza korábban a környezettudatosság és a fenntarthatóság jegyében szervezett pop-up kiállítást, csakúgy, mint az Indotek kezelésébe tartozó veszprémi Balaton Plaza, ahol Tiszta Balaton, tiszta művészet címmel futott bemutató. A Westend bevásárlóközpont évente rendez amatőrök és profik számára művészeti versenyt, melyben mindig egy aktuális témára reflektálnak.
Ezek a hagyományostól eltérő helyszínek – szemben a klasszikus galériákkal és múzeumokkal – jelentős látogatói forgalmuknak köszönhetően hatalmas tömegeket érnek el, és ezáltal közelebb hozzák a kultúrát és a képzőművészet különböző ágait a hétköznapi emberekhez.
Büszkék vagyunk rá, hogy szövetségünk tagjai nagy mértékben elkötelezettek a kulturális értékteremtés, az értékközvetítés, az érzékenyítés és az edukáció mellett, és a működésükből, elhelyezkedésükből eredő lehetőségeket kihasználva támogatják a művészeti ágak fenntarthatóságát!