Bemutatkozik a marketing munkacsoport

Szövetségünk a hatékony információáramlás és tudásmegosztás megvalósítása érdekében szakterületenként munkacsoportokat működtet. Most induló cikksorozatunkban ezeket a csoportokat szeretnénk bemutatni nektek vezetőiken keresztül.

Elsőként Fonay Gergővel, a Nhood Services Hungary marketing és kommunikációs vezetőjével beszélgettünk a marketing munkacsoport szerepéről, aktualitásairól.

Te fogod össze az MBSZ marketing munkacsoportjának vezetését. Hogyan látod, mik a legnagyobb előnyei a tagok közös munkájának?

A marketing munkacsoport – ahogyan a többi is – azért jött létre a szövetségnél, hogy az iparágból adódó szinergiákat minél jobban átlássuk és kihasználjuk. Legfőbb értéke, hogy összefogja a kommunikációs szakemberek tevékenysége révén összefogja a tagvállalatokban rejlő tudást és tapasztalatot. Ezáltal olyan inputok jönnek létre, amelyből a tagok működésük során profitálhatnak, illetve amely megfelelő muníciót ad magának a szövetségnek a kommunikációjához, az iparág képviseletéhez és lobbitevékenységéhez is. Szakterületünkön egy remek csapat jött össze, kiváló szakemberekkel.

Idén mik voltak a legnagyobb eredmények és kihívások a szakterületeteken?

MBSZ tekintetében a legnagyobb eredmény, hogy egy megalapozott stratégia és a tudatos építkezés mentén elindul egy, a korábbihoz képest sokkal átgondoltabb és strukturáltabb kommunikáció. Ennek első lépése volt a szövetség arculatának, imidzsének megújulása, majd következett a kommunikációs csatornák újragondolása, új tartalmakkal való feltöltése. Természetesen ez nem egy egyszeri feladat, hanem egy folyamat, de hatalmas lépést tettünk ebben az évben, és az irány is adott.

Iparági szinten azért diverzebb a helyzet, hiszen a kihívásokat és az eredményeket is nagyban befolyásolja, milyen házról beszélünk. De általánosságban elmondható, hogy kommunikációs szempontból legnagyobb feladat a megfelelő célcsoportok és a hatékony elérésüket segítő kommunikációs csatornák meghatározása. Az nem kérdés, hogy a fizikai bevásárlóközpontok népszerűsége továbbra is töretlen, ezt egy nyáron végzett reprezentatív kutatásunk is alátámasztja, amit az Auchan korzók látogatottsága és a vásárlói igények kapcsán végeztünk. Bár a vásárlással töltött idő kulcskérdés, hiszen a fogyasztók számára fontos a hatékonyság, a válaszadók jelentős többsége igényt tart a személyes vásárlás adta előnyökre, például a termékek megtekintésére, kipróbálására. Természetesen ehhez a minőségi környezet és a szolgáltatások is nagyon fontosak, ezért az üzemeltetők, tulajdonosok részéről elengedhetetlen, hogy erőforrásokat allokáljanak a felújításokra, az elvárt színvonal fenntartására. Az tisztán látszik, hogy habár lenne rá igény, a bevásárlóközpont-állomány a közeljövőben nem fog növekedni, ezért a hangsúly a meglévő épületek újragondolásán van.

Mit vársz 2025-től?

A szövetség tekintetében bízom benne, hogy sokkal aktívabbak lesznek a munkacsoportok, erre úgy látom, nyitottság és igény is van. Jónak tartom, hogy a találkozóknak lesz egy előre meghatározott rendje, így remélhetőleg minden ház képviseltetni tudja magát, hogy megossza tapasztalatait. Tudom, hogy mindenki nagyon elfoglalt, de ezek az egyeztetések valóban hasznosak tudnak lenni. Alkalmanként kijelölhetünk egy-egy fókusztémát, amit mélyebben kielemzünk. Nem feltétlenül szükséges ehhez külső szakember vagy előadó sem, inkább műhelymunka-szerű beszélgetésekre gondolok, mindenkit megmozgató témákban: például van-e létjogosultsága manapság a nagyobb rendezvényeknek a bevásárlóközpontokban, mik a tapasztalatok a mesterséges intelligencia kommunikációba történő integrálása kapcsán, vagy melyek a legújabb trendek a social media platformokon. Nyilván szenzitív adatokat nem osztunk meg, de az irányvonalak áttekintése is nagyon izgalmas.

Iparági szinten legnagyobb feladat a gyorsan változó fogyasztói szokások, médiafogyasztási szokások lekövetése és a folyamatos megújulás a legnagyobb feladat. Úgy látom, egyelőre kevesen mernek kockáztatni és igazán egyedi megoldások felé nyúlni, de a bátrabbak remekül kitűnnek a versenytársak közül, legyen szó akár az üzenetekről, a design-ról vagy az aktivitásokról. A korábban működő eszközök – mint például a kuponnapok – már sok esetben nem keltik fel az emberek érdeklődését, inkább a különlegességek, az értékteremtő kezdeményezések felé fordulnak. Az igazi „wow-élmény” megteremtése nem kis feladatot ró a marketingesekre.

 

 

 

Tetszett a cikk? Ossza meg másokkal is!
Facebook
LinkedIn
Skype
WhatsApp

További hírek

Cikkek

Megjelent az MBSZ Évkönyv 2024

Megjelent a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének legfrissebb éves kiadványa, melynek kapcsán Balatoni Judittal, a szövetség főtitkárával beszélgettünk. Milyen céllal készítitek az

Részletek »