A magyar vásárlóerő jócskán elmarad az európai átlagtól

mbsz vásárlóerő

Az átlagos kereskedelmi vásárlóerő Európában 6517 euró fejenként, azonban a 25 vizsgált európai ország között jelentős különbségek vannak a kereskedelemben elköltött kiadásoknál.

„A kereskedelmi vásárlóerő azt mutatja meg, hogy a lakosság az átlagos összes jövedelmének mekkora részét költheti el az üzletekben” – mondta el Kui János, szövetségünk tagja, a GfK geomarketing termékeinek szakembere.

A GFK által készített tanulmányban vizsgált országok lakosai összesen közel 3,400 milliárd euróval rendelkeznek, ez egy főre vetítve 6517 euró átlagos kereskedelmi vásárlóerőnek felel meg. Ezzel Luxemburg az éllovas, ahol a kiskereskedelmi kiadásokra az emberek 12 067 euró fordíthatnak, ami több mint 85 százalékkal az európai átlag felett van.

Románia áll az utolsó helyen 2986 euróval, ami az átlag alig 46 százalékával egyenlő.

Magyarország a Visegrádi és a szomszédos országokkal együtt a rangsor utolsó harmadában található 4572 eurós átlagos kiskereskedelmi potenciállal lakosonként.

Ez az arány ma hazánkban közel 50 százaléknak felel meg, azaz az összes rendelkezésre álló jövedelmük felét a kiskereskedelemben költik el a lakosok. A költési hajlandóság régiónként is eltérő képet mutat.

Tetszett a cikk? Ossza meg másokkal is!
Facebook
LinkedIn
Skype
WhatsApp

További hírek