Megjelent a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének legfrissebb éves kiadványa, melynek kapcsán Balatoni Judittal, a szövetség főtitkárával beszélgettünk.
Milyen céllal készítitek az éves riportot?
A Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége éves kiadványa alapvetően azzal a céllal készül, hogy átfogó képet nyújtson a magyar bevásárlóközpont-iparágról és a szövetség tagjairól, vagyis magukról a bevásárlóközpontokról, hipermarketekről és strip mall-okról. Segítséget nyújt az szektor aktuális helyzetének megismerésében, bemutatva többek között a látogatottsági mutatókat és más gazdasági tényezőket, amelyek meghatározzák a házak működését. Az iparági adatok rendszeres összegyűjtése és áttekinthető összefoglalása kiváló alap a döntéshozóknak, a tulajdonosoknak, az üzemeltetőknek és az elemzőknek ahhoz, hogy könnyebben átlássák a piac alakulását, felmérjék a trendeket. Az összesített adatokból jól követhetőek az iparági teljesítmény mutatói is.
Milyen adatok segítik a döntéshozók munkáját?
Az összesített iparági adatokon – például bevásárlóközpontok és üzletek száma, üzemeltetett négyzetméter stb. – túl minden tagvállalatot részletesen bemutat, érintve a szolgáltatásokat, a bérlői mixet, sőt, még a tanúsítványokat is. Emellett tanácsadó és piackutató partnereinkkel együttműködve egy teljes európai retail körképet is tartalmaz a kiadvány, mely többek között kitér az általános gazdasági mutatókra, a vásárlóerőre, a fogyasztásra és az egyes országok bevásárlóközpont-ellátottságára. Természetesen számos egyéb olyan adat van, ami nagyban tudja segíteni a tagok és az érintettek munkáját, de a kiadványban jelenleg nem szerepel. A gyűjtött adatok körét komoly munkával folyamatosan bővítjük, hamarosan újabb két riporttal készülünk, energetika és ESG témában, melyek azt gondolom, minden háznál kiemelten a fókuszban vannak. Emellett dolgozunk egy mélyebb iparági felmérésen is.
Kiknek ajánljátok a kiadványt?
Célcsoportunk ebben az értelemben igen sokrétű. A teljes piaci körkép és az európai kitekintés elsősorban a tagoknak, azaz a bevásárlóközpont tulajdonosoknak és üzemeltetőknek nyújt hasznos információkat, de ugyanígy a kereskedőknek, a jelenlegi és új bérlőknek is kiváló iránytűként szolgál.
A szektor gazdasági szerepvállalása és társadalmi, környezeti hatásai révén fontos adatbázist kínálunk a kormányzat és a különböző jogalkotók számra, akik így átfogó képet kapnak az iparág aktuális helyzetéről, és a rendelkezésre álló információk segítséget nyújthatnak a szektor szabályozásában és támogatásában. A piackutató cégek, a tudományos és egyetemi kutatók is releváns és naprakész adatokat kaphatnak a kiadvány által, amelyek hozzájárulnak a bevásárlóközpont-iparághoz kapcsolódó kutatásaikhoz. Emellett az összes alvállalkozó, partnercég és szakmai szervezet is hiteles forrásból tájékozódhat a tagvállalatok működéséről.
Bízom benne, hogy együttműködéseink révén, és a bővülő tagságnak köszönhetően a kiadvány egyre több érintetthez eljuthat.
Kik vettek részt a kiadvány összeállításában?
A kiadvány az MBSZ munkatársainak adatelemzésével és szervezésében, a tagvállalatok általi adatszolgáltatással jött létre. A teljes tagság bevonásával magas szintű tartalmat és reprezentatív piaci áttekintést nyújt az évkönyv, mely összhangban a tagvállalatok környezetvédelmi törekvéseivel, mostantól csak digitális formában készül. Ahogy korábban már említettem, az idei évtől egy Market Entry Riport résszel is kiegészült a tanulmány, amely további, az iparágat érintő naprakész, releváns makroszintű hazai és európai kitekintést is biztosító adatokat mutat be. Az adatok összeállításában és elemzésében a Marketing Resolution Kft. ügyvezetője, az MBSZ tagja, Kui János vett részt. Köszönjük tagjaink és partnereink aktív és támogató hozzáállását!
Kiadványunkat ITT éritek el.